Op dit moment worden alle technische installaties voor de N434 uitvoerig getest. Het gaat dan om alle systemen die voor een veilige tunnel en verdiepte ligging zorgen, zoals brandmeldsystemen, ventilatoren, slagbomen en camera´s.
Sommige testen kunnen hoorbaar en zichtbaar zijn in de directe omgeving. Zo testen we in de komende weken de verlichting. Deze testen voeren we zoveel mogelijk overdag uit, maar sommige testen moeten in de avond/nacht worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld wanneer we de lichtintensiteit meten, om vast te stellen of dit voldoet aan de wensen van de provincie. Daarnaast testen we de komende weken de afsluitbomen van de calamiteitendoorgang, waardoor de afsluitbomen in de verdiepte ligging regelmatig open zullen staan. Ook de omroepinstallatie, geluidsberichten voor evacuatie en de ventilatoren worden getest.
Hoop dat het snel klaar is.
Zal verlichting zijn voor de 206.
Succes met de afroding van deze gigaklus.
Het zal voor Leiden een hele ontlasting zijn.
Heb met veel interresse jullie mails gelezen.
Op voor de laatste loodjes.????
Ik begrijp werkelijk niet waarom het nog 14 maanden moet duren voordat de verdiepte ligging N434 / Corbulotunnel kan worden opengestelt. 14 maanden testen is volgens mij teveel tijd. Maar ik ben geen verkeersdeskundige. Alleen iemand die vragen stelt.
Voordat het verkeer veilig over de nieuwe weg kan rijden moeten we nog een aantal belangrijke stappen zetten. De civiele restpunten moeten zijn afgewerkt en alle installaties geïnstalleerd en ingeregeld. Onlangs is het uitgebreide testprogramma in de tunnel gestart. Dan worden alle systemen, die bestaan uit duizenden onderdelen, los van elkaar en in samenhang getest. Daarnaast is het belangrijk dat de verschillende organisaties, zoals bijvoorbeeld de verkeerscentrale Rhoon, brandweer, politie en ambulance, een goede opleiding krijgen om later de tunnel te kunnen beheren en om te kunnen handelen bij incidenten en calamiteiten. Daar hoort ook trainen en oefenen bij. Dat gaat over een tijdje starten. Tenslotte is er, voordat de tunnel en verdiepte ligging echt open mag, een openstellingsvergunning nodig. Om deze procedure soepel te laten verlopen overleggen de verschillende betrokken partijen nu al regelmatig met elkaar in het openstellingsatelier. We zijn dus nog behoorlijk druk achter de schermen en we hebben die tijd tot zomer 2024 ook echt nodig. In dit artikel vindt u een overzichtelijke infographic over de stappen naar openstelling: http://nln206-kulupenay.savviihq.com/stappen-naar-openstelling/
U bent ook op woensdag, vrijdag of de eerste zaterdag van de maand van harte welkom in ons informatiecentrum. Daar kunt u met al uw vragen terecht. http://nln206-kulupenay.savviihq.com/over/informatiecentrum/
Er staan ineens “verboden toegang” bordjes bij de wandelroute van de oude doodlopende parallelweg bij de Stevenshof naar het aquaduct. Zijn jullie helemaal gek geworden? Het is inmiddels een informele en geliefde wandelroute voor bewoners uit de Stevenshof. En kom niet aan met het argument dat het om de veiligheid gaat. Het is volstrekt veilig achter het geluidsscherm en met de greppels en water aan weerskanten. Graag die bordjes zo snel mogelijk weghalen!
Komt er op termijn ook openbaar vervoer door de Corbulo? Bijvoorbeeld snelbussen tussen Alphen aan de Rijn en/of Zoetermeer en de kust?
Goeie vraag! Op dit moment is dat niet bekend bij ons.
De Rotterdamsebaan naar Den Haag is een stuk mooier afgewerkt, maar die is ook een stuk korter.
Heeft dat met keuZes en het kostenplaatje te maken?
Elke tunnel in Nederland ziet er inderdaad weer anders uit. Het klopt dat de N434 langer is en er zijn bij deze weg andere keuzes gemaakt. Daarbij is bijvoorbeeld gekeken naar de veiligheid voor de weggebruikers, uitvoerbaarheid, kosten en ook de landschappelijke inpassing. De N434 is door architect Wurck ontworpen, op basis van de de eisen van de provincie Zuid-Holland.