Vandaag stond er een spectaculaire hijsklus op het programma: het uithijsen van het graafwiel van de tunnelboormachine. Door de weersomstandigheden van de afgelopen week én de verwachting voor de komende dagen was het nog best spannend wanneer het ging gebeuren. Het graafwiel heeft een gewicht van maar liefst 150 ton en een doorsnede van 11 meter. Geen alledaags klusje dus.
De komende dagen wordt het graafwiel in 3 delen gedemonteerd en over de weg terug vervoerd naar de startschacht. Daarna volgen ook de andere delen van het boorschild, waaronder de motoren en de robotarm die de tunnelsegmenten plaatst.
Bedankt voor de prachtige foto,s van het uithijsen van het graafwiel
Goedemorgen,
Wij volgen het hele proces van de tunnel en zijn benieuwd of de delen van de boor over de Churchillaan vervoerd worden.
Daar kijken we op uit(vlakbij de Voorschoterweg) en ik zou het graag willen zien, ook ‘snachts?.
Veel succes en hartelijke groet Tineke
Leuk dat jullie het proces zo goed volgen! De route gaat niet over de Churchilllaan, bijgaand de route. Er is voor deze route gekozen om zo min mogelijk overlast aan bestaand verkeer te veroorzaken, en om verkeersobstakels te vermijden. Vandaar dat transporten ook in de nacht plaats vinden en een lange route volgen.