Afgelopen weekend sloopten we het oude A44-viaduct over de Plesmanlaan bij Leiden-West. Een monsterklus! Comol5 heeft ervoor gekozen om het betonnen dek te knippen. Op deze manier hoeft er niet te worden gehakt, wat een stuk minder hinder geeft voor de omgeving. Onze onderaannemer Lek Sloopwerken heeft voor deze klus zelfs speciaal een 14 tons betonschaar aangeschaft, de grootste en op dit moment enige in Nederland.
Dag en nacht aan het werk
Om de hinder voor het verkeer zoveel mogelijk te beperken voerden we het sloopwerk uit gedurende 1 weekend, waarbij dag en nacht werd gewerkt. Er waren steeds 20 man aan het werk, de teams wisselden elkaar af in ploegendiensten. Ondanks het herfstige weer ging het werk voorspoedig, waardoor we dit weekend ook de landhoofden nog konden slopen. Vanmorgen vroeg rond 04.30uur was alles weer netjes opgeruimd en werd de N206 opengesteld voor het verkeer.
Nog twee viaducten te gaan
De komende twee weekenden slopen we nog 2 viaducten op de A44, bij de Ommedijkseweg en de Robert Boyleweg. Lees meer over deze werkzaamheden en wat er daarna gebeurt. Het puin dat vrijkomt bij de sloop van de viaducten wordt straks hergebruikt als fundering voor de verbreding van de A44. Dat scheelt veel vrachtwagenverkeer omdat het puin nu niet hoeft te worden afgevoerd.
Geef een reactie