Zoals in de voorgaande bouwupdate te zien was, brengen we de barrier aan met behulp van een paver-machine. Nadat de barrier is gemaakt, meten we nauwkeurig de positie in. We controleren dan of de barrier op de juiste plek en hoogte staat, ten opzichte van het gemaakte ontwerp. We mogen hier ± 2 centimeter van afwijken. Er is dus niet veel speling!
Het inmeten gebeurt met een zogeheten ‘total station’. Het ziet er misschien uit dat dit met een laser gebeurt, maar het is een optisch signaal. Dus eigenlijk gewoon licht, of een lichtlijn, die toevallig rood is.
Ga zo door!!!!!
Maak ook een tunnel voor ons.
N206!!
Ik zag een filmpje over het testen van de veiligheids installaties (via tv west). Geluid van speakers was dramatisch. Tunnel is geheel kaal. Nergens geluid absorptie? Of komt dat nog? ( vergelijk BoogieWoogie tunnel of de Nora tunnels).
Als dit de afwerking blijft gaat dat problemen geven.
Het klopt dat het geluid nog niet goed is. We zijn nog bezig met de testen en de test met de geluid installatie, wat wij noemen ‘spraak verstaanbaarheid’ staat nog op de planning om te doen. Voorgeschreven in die test is, installatie inregelen op omgeving geluid door: verkeersgeluid en tevens bij aanstaan van de tunnelventilatie. Dat zijn de situaties, waarbij we de weggebruiker van dienst willen zijn (informeren situatie). Er wordt geen absorptie aangebracht in de verkeersbuizen.