Bij de ontvangstschacht, de plek waar de tunnelboormachine na zijn ondergrondse reis weer bovenkomt, is gestart met de sloop van de diepwandkoppen. Net als aan de oostzijde, bij de startschacht, wordt gewerkt met diepwanden. Een diepwand is een in de grond gevormde betonnen wand die uit panelen bestaat. De tunnelboormachine boort bij aankomst door de betonnen wand heen.

Als de diepwanden klaar zijn, moet het bovenste deel van het beton worden weggehakt om een goede aansluiting te kunnen maken met de koppelbalk die hierop wordt aangebracht. De koppelbalk verbindt de verschillende diepwandpanelen met elkaar, zodat er geen speling kan ontstaan wanneer de tunnelboormachine in de ontvangstschacht aankomt. Overigens is het beton voorzien van glasvezelstaven in plaats van traditionele stalen bewapening. De tunnelboormachine boort daardoor gemakkelijker door de betonnen wand heen.

Het weghakken van het beton kan hoorbaar zijn in de omgeving. Volgens planning wordt er in ieder geval nog tot en met vrijdag 21 december gesloopt. Op maandag 7 januari start het uitvoeringsteam met het maken van de koppelbalk.