Boskalis heeft in december aan omwonenden, ondernemers, deelnemers van de gebiedsgerichte klankbordgroepen én gebruikers van de N206 ir. G. Tjalmaweg gevraagd mee te werken aan een tevredenheidsonderzoek. Aan iedereen werd gevraagd een beoordeling te geven over de hinderbeleving, de verkeersveiligheid, de communicatie over het werk en het contact met aannemer Boskalis bij de uitvoering van de werkzaamheden aan Tjalmaweg.
Ruim 600 mensen hebben de link naar het tevredenheidsonderzoek ontvangen, 60 mensen hebben gereageerd. Het eerste tevredenheidsonderzoek vond in juni 2021 plaats, het onderzoek wordt elk half jaar uitgevoerd.
Boskalis gebruikt de resultaten van het onderzoek om de maatregelen voor hinderbeperking indien mogelijk aan te passen of te verbeteren, waarbij het de ambitie is om de volgende keer hoger te scoren. Bij het volgende onderzoek is het mogelijk om de vergelijking met het huidige onderzoek te maken (nu gaat dat niet vanwege een gewijzigde opzet ten opzichte van het onderzoek dat in juni vorig jaar plaatsvond).
Er zijn rapportcijfers (gemiddelden) gegeven voor de volgende categorieën:
- Omgevingshinder: 6,2
- Verkeersveiligheid: 6,3
- Communicatiemiddelen: 6,8
- Communicatie team Boskalis: 6,8
Omgevingshinder
Voor het onderwerp Omgevingshinder (6,2), werden de volgende onderwerpen beoordeeld, tussen haakjes staat het gemiddelde rapportcijfer.
- Licht door bouw (6,5)
- Geluid door bouw (5,8)
- Zicht door bouw (6,6)
- Uitstoot door bouw (6)
- Trillingen door bouw (5,1)
- Zwerfafval door bouw (6,7)
- Sociale onveiligheid (6,7)
- Overig (5,9)
Voorop staat dat we het vervelend vinden dat mensen hinder ervaren van het werk. Hieronder lichten we de maatregelen toe, die Boskalis op basis van veelgehoorde klachten over omgevingshinder heeft genomen:
..
Verkeersveiligheid
Op basis van verkeersdeelname per auto, fiets, te voet of met het OV, werd een beoordeling gegeven voor de verkeerssituatie (6,4) en de verkeersveiligheid (6,2).
Veiligheid op en rond het werk heeft de hoogste prioriteit. Boskalis heeft voor de klachten over verkeersveiligheid de volgende maatregelen genomen:
..
Communicatiemiddelen
Over de communicatie over het project, zijn geen opmerkingen gemaakt. De communicatiemiddelen zijn als volgt gewaardeerd:
- Bewonersbrief (6,9)
- BouwApp Boskalis (7,9)
- Website www.rijnlandroute.nl (7,9)
- Social Media RijnlandRoute (7,5)
- Informatiebijeenkomsten (6,1)
- Gemeente Katwijk (5,6)
- Persoonlijk contact (6,1)
- Rondleidingen (6,1)
Communicatie team Boskalis
De communicatie van Boskalis met de omgeving kreeg de volgende rapportcijfers:
- Tijdigheid van de communicatie (7,1)
- Volledigheid van de communicatie (6,8)
- Bereikbaarheid Boskalis (7,0)
- Snelheid afhandeling vragen/klachten (6,1)
- Gedrag van het team (6,9)
Vervolg
Vragen of klachten die bij het tevredenheidsonderzoek zijn ingevuld, worden niet individueel teruggekoppeld. Wil je een persoonlijke reactie op een klacht of vraag die je in het tevredenheidsonderzoek hebt ingevuld? Neem dan contact op met Boskalis voor een toelichting.
Het volgende tevredenheidsonderzoek staat overigens gepland voor juni 2022.
Je hoeft natuurlijk niet te wachten tot juni als je vragen of klachten hebt. Boskalis is op diverse manieren te bereiken voor vragen, klachten of het maken van een persoonlijke afspraak. Dat kan per mail, telefonisch en via de BouwApp. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk af te handelen. Meer informatie vind je op de pagina contact met Boskalis.
Geef een reactie