Op de A44 op het deel Wassenaar – Leiden worden de oude viaducten afgebroken en opnieuw gebouwd. Het puin dat vrijkomt bij de sloop krijgt een mooie herbestemming. We gebruiken het als fundering voor de A44 die op deze locatie wordt verbreed van 2×2 naar 2×4 rijstroken. Naast het puin van de viaducten, gebruiken we ook het puin van de oude McDonald’s, de loopbrug over de N206 en oude bestrating en riolering in het gebied.
Na de sloop wordt het puin afgevoerd en op ons eigen bouwterrein vermalen tot granulaat. Op deze manier wordt werk met werk gemaakt en dat scheelt veel vrachtwagenverkeer! Zowel voor de afvoer van het puin, als voor de aanvoer van het funderingsmateriaal voor de verbreding van de weg. Tot nu toe is er zo’n 7 miljoen kilo puin verwerkt, in de komende tijd volgt er nog eens 10 miljoen kilo. Genoeg voor het 4-baans wegtracé van de A44 over een lengte van 1,5 kilometer.
Mooi hoor dat hergebruik, hoef je het niet meer aan moedertje Aarde te onttrekken want dat ís al gedaan. Er wordt trouwens een knap bouwwerk verricht, petje af bouwers!
Hallo,
Fijn om te lezen dat er zo goed en veel materiaal wordt hergebruikt.
Vroeg me wel af waar het water, dat gebruikt wordt tegen het stof tijdens het slopen, vandaan komt?
Is dat drinkwater?
Groet,
We maken gebruik van water uit de sloot, oppervlaktewater.
Geweldig het hergebruik van materialen en om het sloopafval op eigen terrein te vermalen.
Dat voorkomt een hoop uitstoot.
Dit is een maatschappij, waar we heen moeten.
Complimenten, dit zou veel meer gehoor moeten krijgen.