Boskalis startte vorige week met het verwijderen van het bestaande remmingwerk aan de zuidzijde van de Torenvlietbrug. Onder andere met hulp van duikers is een aantal palen onder water afgebrand. Na het verwijderen van het oude remmingwerk is Boskalis gestart met de bouw van het nieuwe remmingwerk, dat wordt uitgebreid in verband met de nieuw te bouwen Torenvlietbrug, direct naast de bestaande brug.
Het nieuwe remmingwerk is naar verwachting eind april klaar.
Op de foto’s hieronder zie en lees je meer over het verwijderen van het remmingwerk.
Fotografie: Vincent Basler
Interessant deze informatie. ?
Echt fijn om via de foto’s de werkzaamheden te mogen volgen. Ik zie met belangstelling uit naar het volgende bericht.
Ik hoop wel dat bij het vervangen van het bestaande remmingwerk, het nieuwe zo geconstrueerd wordt dat de onderdoorgang van de Torenvlietbrug blijft zoals hij nu is en er 3 bruggaten overblijven. We weten inmiddels hoe gevaarlijk het is als alle vaarverkeer door 1 bruggat moet zoals bij de Joop van der Reijdenbrug.
Nu kan het stuurboord varend verkeer door het stuurboord bruggat en blijft het middelste bruggat voor de beroepsvaart en grote schepen beschikbaar. Na het dodelijk ongeval bij de Joop van der Reijdenbrug lijkt veiligheid nu van het grootste belang.
Wij hebben uw opmerking voorgelegd aan de betrokken collega’s. De doorvaart openingen worden wel gewijzigd. Daarbij is rekening gehouden met verkeersveiligheid voor alle scheepvaart verkeersdeelnemers. Daarboven op is er extra rekening gehouden met de kwetsbaarheid van roeiers. Als de bouw van de brug voltooid is zal er in beide richtingen voor de roeiers een tweede opening beschikbaar zijn. Zodat ze in beide richtingen stuurboordwal kunnen blijven varen tijdens het roeien. Tijdens de bouw zullen er diverse afsluitingen en doorvaart beperkingen zijn.