N434 Corbulotunnel

De N434 is een nieuwe oost-westverbinding tussen de A44 en de A4 bij Leiden. De weg bestaat uit een circa 2,5 kilometer lange tunnel en een verdiepte ligging van ongeveer 1,4 kilometer.

Nieuws N434 Corbulotunnel2024-06-20T11:38:48+02:00

Reactie Gedeputeerde Staten op onderzoeksrapport Corbulotunnel

2 november 2022|

Het college van Gedeputeerde Staten omarmt de aanbevelingen uit het rapport van de onderzoekscommissie Corbulotunnel en waardeert de suggesties die worden gedaan om haar verantwoordelijkheid als publiek opdrachtgever beter vorm te kunnen geven. Dat staat in de brief aan Provinciale Staten waarin GS haar reactie geeft op onderzoeksrapport.

Zonwering bij de Corbulotunnel

10 oktober 2022|

Bij tunnels worden vaak voorzieningen getroffen om te voorkomen dat automobilisten bij het in- of uitrijden van de tunnel verblind worden door de laagstaande zon. Bij de Corbulotunnel hebben we daarom aan de westzijde van de tunnel een lamellenrooster aangebracht om te voorkomen dat in de ochtend rechtstreeks tegen het licht van de opkomende zon wordt ingekeken.

Resultaten onderzoekscommissie gepresenteerd

15 september 2022|

In februari 2022 heeft gedeputeerde Zevenbergen van de provincie Zuid-Holland besloten een extern onderzoek in te stellen naar aanleiding van een publicatie in het NRC, over signalen van mogelijke misstanden bij de bouw van de Corbulotunnel. Vandaag, 15 september 2022, heeft de commissie haar bevindingen aan de provincie gepresenteerd.

Kom je wandelen door de Corbulotunnel?

2 september 2022|

Op zaterdag 24 september geven we een sneak preview van de Corbulotunnel. Tussen 10.00 en 16.00 uur ben je van harte welkom om een stuk door de nieuwe tunnel te wandelen. Voor een goede bereikbaarheid en een prettig bezoek aan de bouwplaats is aanmelden voor deze unieke ervaring verplicht. Meld je nu meteen aan voor de wandeling.

Montage tunnelventilatoren

22 juni 2022|

In de tunnel monteren we op dit moment de ventilatoren. Het gaat om 14 stuks met elk een gewicht van zo’n 2.000 kilo. De ventilatoren hangen aan het einde van de tunnel, in geval van een calamiteit wordt de rook via één kant van de tunnel weggeblazen.

De weg naar een veilige en betrouwbare N434

16 juni 2022|

De nieuwe N434 met verdiepte ligging, tunnel en aansluitingen op de A4 en A44 is inmiddels civieltechnisch zo goed als gereed. De fase van afwerken en inrichten is aangebroken. De openstelling lijkt hierdoor dichtbij, maar er moet nog veel gebeuren voordat het verkeer veilig over de nieuwe verbindingsweg kan rijden. De procesmanager en de testmanager vertellen hoe de komende tijd naar een veilige en betrouwbare nieuwe weg wordt toegewerkt.

Meldpunt onderzoek mogelijke misstanden Corbulotunnel

10 juni 2022|

In februari 2022 is door gedeputeerde Zevenbergen besloten tot het instellen van een onafhankelijk onderzoek naar vermeende misstanden bij de bouw van de Corbulotunnel. Er is een meldpunt geopend dat open staat voor iedereen die de onderzoekscommissie informatie kan bieden.

Montage armaturen uitgelicht

25 mei 2022|

Zo ziet het ophangen van de armaturen voor de verlichting er van dichtbij uit! Ruim 1000 armaturen per tunnelbuis worden met de hand bevestigd. Er brandt straks dimbare LED-verlichting in de tunnel; dubbelop energiezuinig.

Reactie Gedeputeerde Staten op onderzoeksrapport Corbulotunnel

2 november 2022|

Het college van Gedeputeerde Staten omarmt de aanbevelingen uit het rapport van de onderzoekscommissie Corbulotunnel en waardeert de suggesties die worden gedaan om haar verantwoordelijkheid als publiek opdrachtgever beter vorm te kunnen geven. Dat staat in de brief aan Provinciale Staten waarin GS haar reactie geeft op onderzoeksrapport.

Zonwering bij de Corbulotunnel

10 oktober 2022|

Bij tunnels worden vaak voorzieningen getroffen om te voorkomen dat automobilisten bij het in- of uitrijden van de tunnel verblind worden door de laagstaande zon. Bij de Corbulotunnel hebben we daarom aan de westzijde van de tunnel een lamellenrooster aangebracht om te voorkomen dat in de ochtend rechtstreeks tegen het licht van de opkomende zon wordt ingekeken.

Resultaten onderzoekscommissie gepresenteerd

15 september 2022|

In februari 2022 heeft gedeputeerde Zevenbergen van de provincie Zuid-Holland besloten een extern onderzoek in te stellen naar aanleiding van een publicatie in het NRC, over signalen van mogelijke misstanden bij de bouw van de Corbulotunnel. Vandaag, 15 september 2022, heeft de commissie haar bevindingen aan de provincie gepresenteerd.

Kom je wandelen door de Corbulotunnel?

2 september 2022|

Op zaterdag 24 september geven we een sneak preview van de Corbulotunnel. Tussen 10.00 en 16.00 uur ben je van harte welkom om een stuk door de nieuwe tunnel te wandelen. Voor een goede bereikbaarheid en een prettig bezoek aan de bouwplaats is aanmelden voor deze unieke ervaring verplicht. Meld je nu meteen aan voor de wandeling.

Montage tunnelventilatoren

22 juni 2022|

In de tunnel monteren we op dit moment de ventilatoren. Het gaat om 14 stuks met elk een gewicht van zo’n 2.000 kilo. De ventilatoren hangen aan het einde van de tunnel, in geval van een calamiteit wordt de rook via één kant van de tunnel weggeblazen.

De weg naar een veilige en betrouwbare N434

16 juni 2022|

De nieuwe N434 met verdiepte ligging, tunnel en aansluitingen op de A4 en A44 is inmiddels civieltechnisch zo goed als gereed. De fase van afwerken en inrichten is aangebroken. De openstelling lijkt hierdoor dichtbij, maar er moet nog veel gebeuren voordat het verkeer veilig over de nieuwe verbindingsweg kan rijden. De procesmanager en de testmanager vertellen hoe de komende tijd naar een veilige en betrouwbare nieuwe weg wordt toegewerkt.

Meldpunt onderzoek mogelijke misstanden Corbulotunnel

10 juni 2022|

In februari 2022 is door gedeputeerde Zevenbergen besloten tot het instellen van een onafhankelijk onderzoek naar vermeende misstanden bij de bouw van de Corbulotunnel. Er is een meldpunt geopend dat open staat voor iedereen die de onderzoekscommissie informatie kan bieden.

Montage armaturen uitgelicht

25 mei 2022|

Zo ziet het ophangen van de armaturen voor de verlichting er van dichtbij uit! Ruim 1000 armaturen per tunnelbuis worden met de hand bevestigd. Er brandt straks dimbare LED-verlichting in de tunnel; dubbelop energiezuinig.

Ga naar de bovenkant