Naamwedstrijd Tunnelboormachine
In juni 2019 start de Tunnelboormachine (TBM), van 100 meter lang en 11 meter hoog, ter hoogte van het recreatiegebied Vlietland met het boren van de eerste tunnel voor de RijnlandRoute.
Bouwupdate #07
De zon schijnt: een cadeautje voor onze collega’s op de bouwplaats! Én een mooie gelegenheid voor een fotoronde langs onze werkzaamheden aan de RijnlandRoute. Bekijk de nieuwste bouwupdate.
Een tunnel boren, hoe doe je dat?
Een tunnel boren; het is een imposante en indrukwekkende klus. Binnenkort start de 100 meter lange tunnelboormachine van de RijnlandRoute met het boren van een 2,5 km lange tunnel.
Dit is de tunnelboormachine voor de RijnlandRoute
Gedeputeerde Floor Vermeulen bezocht op donderdag 17 januari, samen met Jan de Jong, voorzitter Raad van Bestuur aannemerscombinatie Comol5, de fabriek van Herrenknecht in Schwanau. In de Duitse fabriek wordt de laatste hand gelegd aan de tunnelboormachine die de tunnel in de N434 (onderdeel van de RijnlandRoute) gaat boren.
Diepste punt startschacht bereikt
Het diepste punt van de startschacht is bereikt. Maar liefst 19 meter diep is de bouwkuip, waar vanaf eind juni de tunnel voor de N434 RijnlandRoute wordt geboord. Een bijzondere mijlpaal in het bouwproces.
Eerste bouwkuip onderwaterbeton leeggepompt
De eerste bouwkuip waarin onderwaterbeton is gestort, is nu leeggepompt. Het beton is 6 november aangebracht en moest een aantal weken uitharden.
Sloop diepwandkoppen ontvangstschacht gestart
Bij de ontvangstschacht is gestart met de sloop van de diepwandkoppen. Net als aan de oostzijde, bij de startschacht, wordt bij de ontvangstschacht gewerkt met diepwanden.
Tweede stort onderwaterbeton in volle gang
Vanmorgen vroeg is de tweede onderwaterbetonstort gestart in de tunneltoerit voor de N434. Maar liefst 2100 kuub onderwaterbeton, goed voor zo´n 200 betonmixers vol.
Storten onderwaterbeton 10/19 december
Op 10 en 19 december a.s. vinden twee onderwaterbetonstortingen plaats in de tunneltoerit N434. Er wordt dan buiten reguliere werktijden gewerkt.
Video: storten onderwaterbeton tunneltoerit N434
Onze bouwers waren er vroeg bij voor de stort van de onderwaterbetonvloer van de tunneltoerit N434. Om de kwaliteit van het beton te kunnen waarborgen, mag het proces tussentijds niet worden gestopt.
Eerste onderwaterbetonstort tunneltoerit N434
Vanmorgen is in alle vroegte gestart met de stort van onderwaterbeton bij de tunneltoerit N434. Bij de inspectie onder water worden duikers ingezet.
Koppensnellen funderingspalen tunneltoerit
Bij de tunneltoerit is het ontgraven van de bouwkuipen in volle gang. Binnenkort wordt het bovenste deel van de funderingspalen verwijderd, het zogeheten koppensnellen.
Stort onderwaterbeton 6 november
Op 6 november wordt onderwaterbeton gestort bij de startschacht/tunneltoerit. Om de kwaliteit van het beton te waarborgen, wordt er langere tijd achter elkaar doorgewerkt.
Duikers aan het werk in de bouwput
Duikers treffen voorbereidingen voor de stort van onderwaterbeton. Onder water is er praktisch geen zicht, dus alles moet op de tast.
Informatieavond voor Voorschotenaren over de tunnel N434
De provincie Zuid-Holland organiseert op woensdag 10 oktober een informatieavond over de circa 2,5 kilometer lange tunnel die onder Voorschoten en het Rijn-Schiekanaal (de Vliet) komt.
Naamwedstrijd Tunnelboormachine
In juni 2019 start de Tunnelboormachine (TBM), van 100 meter lang en 11 meter hoog, ter hoogte van het recreatiegebied Vlietland met het boren van de eerste tunnel voor de RijnlandRoute.
Bouwupdate #07
De zon schijnt: een cadeautje voor onze collega’s op de bouwplaats! Én een mooie gelegenheid voor een fotoronde langs onze werkzaamheden aan de RijnlandRoute. Bekijk de nieuwste bouwupdate.
Een tunnel boren, hoe doe je dat?
Een tunnel boren; het is een imposante en indrukwekkende klus. Binnenkort start de 100 meter lange tunnelboormachine van de RijnlandRoute met het boren van een 2,5 km lange tunnel.
Dit is de tunnelboormachine voor de RijnlandRoute
Gedeputeerde Floor Vermeulen bezocht op donderdag 17 januari, samen met Jan de Jong, voorzitter Raad van Bestuur aannemerscombinatie Comol5, de fabriek van Herrenknecht in Schwanau. In de Duitse fabriek wordt de laatste hand gelegd aan de tunnelboormachine die de tunnel in de N434 (onderdeel van de RijnlandRoute) gaat boren.
Diepste punt startschacht bereikt
Het diepste punt van de startschacht is bereikt. Maar liefst 19 meter diep is de bouwkuip, waar vanaf eind juni de tunnel voor de N434 RijnlandRoute wordt geboord. Een bijzondere mijlpaal in het bouwproces.
Eerste bouwkuip onderwaterbeton leeggepompt
De eerste bouwkuip waarin onderwaterbeton is gestort, is nu leeggepompt. Het beton is 6 november aangebracht en moest een aantal weken uitharden.
Sloop diepwandkoppen ontvangstschacht gestart
Bij de ontvangstschacht is gestart met de sloop van de diepwandkoppen. Net als aan de oostzijde, bij de startschacht, wordt bij de ontvangstschacht gewerkt met diepwanden.
Tweede stort onderwaterbeton in volle gang
Vanmorgen vroeg is de tweede onderwaterbetonstort gestart in de tunneltoerit voor de N434. Maar liefst 2100 kuub onderwaterbeton, goed voor zo´n 200 betonmixers vol.
Storten onderwaterbeton 10/19 december
Op 10 en 19 december a.s. vinden twee onderwaterbetonstortingen plaats in de tunneltoerit N434. Er wordt dan buiten reguliere werktijden gewerkt.
Video: storten onderwaterbeton tunneltoerit N434
Onze bouwers waren er vroeg bij voor de stort van de onderwaterbetonvloer van de tunneltoerit N434. Om de kwaliteit van het beton te kunnen waarborgen, mag het proces tussentijds niet worden gestopt.
Eerste onderwaterbetonstort tunneltoerit N434
Vanmorgen is in alle vroegte gestart met de stort van onderwaterbeton bij de tunneltoerit N434. Bij de inspectie onder water worden duikers ingezet.
Koppensnellen funderingspalen tunneltoerit
Bij de tunneltoerit is het ontgraven van de bouwkuipen in volle gang. Binnenkort wordt het bovenste deel van de funderingspalen verwijderd, het zogeheten koppensnellen.
Stort onderwaterbeton 6 november
Op 6 november wordt onderwaterbeton gestort bij de startschacht/tunneltoerit. Om de kwaliteit van het beton te waarborgen, wordt er langere tijd achter elkaar doorgewerkt.
Duikers aan het werk in de bouwput
Duikers treffen voorbereidingen voor de stort van onderwaterbeton. Onder water is er praktisch geen zicht, dus alles moet op de tast.
Informatieavond voor Voorschotenaren over de tunnel N434
De provincie Zuid-Holland organiseert op woensdag 10 oktober een informatieavond over de circa 2,5 kilometer lange tunnel die onder Voorschoten en het Rijn-Schiekanaal (de Vliet) komt.