Aansluiting Leiden-West
Najaar 2018 | Start ombouw aansluiting Leiden-West |
Voorjaar 2019 | Ingebruikname nieuw P&R-terrein en verwijderen huidig transferium |
Zomer 2021 | A44: Reconstructie Leiden-West gereed voor autoverkeer |
Najaar 2022 | Fietstunnel gereed |
A44 Leiden-Zuid en knooppunt Ommedijk
maart 2018 t/m voorjaar 2019 | Bouw brug Oude Rijn |
Vanaf voorjaar 2018 | Start voorbereidend werk knooppunt Ommedijk |
juli t/m oktober 2018 | Bouw geluidsscherm Stevenshof |
Zomer 2021 | Verbreding A44 gereed |
Najaar 2021 | Knooppunt Ommedijk gereed (nog niet in gebruik) |
N434 (boortunnel en verdiepte ligging)
Voorjaar 2022 | Dienstgebouwen |
Voorjaar 2022 | Verdiepte ligging gereed (nog niet in gebruik) |
Najaar 2021 | Betonwerk dwarsverbindingen |
Voorjaar 2022 | Barrier / asfalt / betonwerk hulppostkasten |
Najaar 2022 | Afbouw en testfase boortunnel gereed |
t/m najaar 2022 | Afbouw Tunnel technische installaties inclusief inbedrijfstellen |
Najaar 2022 t/m voorjaar 2023 | Integraal Testen (inclusief hulpdiensten) |
Najaar 2022 t/m medio 2023 | Procedure aanvraag openstellingvergunning |
Medio 2024 | N434 in gebruik |
A4 en knooppunt Hofvliet
Eind 2020 | A4 op definitieve locatie |
Zomer 2021 | Knooppunt Hofvliet gereed (nog niet in gebruik) |
Zomer 2021 | Herinrichting A4 gereed |
Het project wordt in 3 delen gerealiseerd en in 3 contracten in de markt gezet:
- het boortunneltracé (N434), de A4 (tot aan N14) en A44, de knooppunten Hofvliet en Ommedijk en de aansluiting Leiden-West;
- N206 ir. G .Tjalmaweg in Katwijk;
- N206 Europaweg en het Lammenschansplein in Leiden.
De huidige planning is dat twee van de drie projecten van de RijnlandRoute (N434/A44/A4 en N206 Tjalmaweg) medio 2023 klaar zijn. Voor het project N206 Europaweg is de verwachting dat deze eind 2025 klaar is, afhankelijk van de planning van de toekomstige aannemer.