We zijn gestart met de tweede fase van de werkzaamheden in de parkstrook. We ontmantelen de oude tijdelijke N206 en bouwen die de aankomende maanden om tot doorfietsroute Leiden-Katwijk. In de week van 27 maart verwachten we het overgebleven deel van de voetgangersbrug te verwijderen. In de parkstrook bouwen we o.a. een aantal fiets- en voetgangersbruggetjes, brengen we groen aan, installeren we recreatievoorzieningen en speeltoestellen, verlengen we het wandelpad, verplaatsen we de tijdelijke honden uitlaatplaats naar de definitieve locatie en brengen we de zuidelijke oever van de watergang in het definitieve model. Omwille van de veiligheid zijn we helaas genoodzaakt om dit gebied weer af te sluiten met bouwhekken. De werkzaamheden duren tot aan de zomer. Binnenkort lees je op de website hoe de parkstrook wordt ingericht en geven wij een impressie van hoe het eruit komt te zien.
Bouwupdate week 12/13 (20 – 31 maart)
Door Redactie RijnlandRoute|2024-04-24T16:59:12+02:0020 maart 2023|Tags: Bouwupdates, Werkzaamheden|5 Reacties
Vanaf wanneer kan ik linea recta van Katwiijk zo snel mogelijk naar Alphen aan den Rijn met de auto ???
Vanaf maandag 3 april gaat de nieuwe N206 Tjalmaweg in haar geheel open en wordt de volledige capaciteit benut (2 x 2 rijstroken). De automobilisten kunnen dan vanuit Katwijk via de nieuwe N206 Tjalmaweg, via aansluiting Leiden-West de N206 vervolgen richting A4 Leiden. Het laatste stukje van de RijnlandRoute (N206 Europaweg) wordt op dit moment aanbesteed en moet dus nog worden uitgevoerd. Wanneer dat gereed is, is nog onduidelijk. Wanneer dat stukje tracé in de toekomst gereed is, heb je de meeste optimale verbinding naar A4 Leiden, daarna kun je de N11 naar Alphen aan den Rijn nemen.
Komt er een geluids- en uitlaatgaswering langs het snelfietspad? Dat zou de fietsrit van Leiden naar Katwijk zoveel fijner en gezonder maken! Ik mis zo’n voorziening op het snelfietspad langs de A44 naar Den Haag. Daarom rijd ik daar niet graag.
Vanuit Leiden gezien ligt het snelfietspad op de Torenvlietbrug achter een barrier(geluid)scherm, vervolgens duikt het fietspad weg achter de hoge geluidschermen buiten de verdiepte ligging, om vervolgens het fietstunneltje in te verdwijnen. Richting parkstrook ligt het deels achter een verhoogd talud dat her en der ook begroeid is. Einde verdiepte ligging verdwijnt het snelfietspad weer achter hoge geluidschermen waarna het fietspad afbuigt en t.h.v. kruising N441 de Molenwijk in trekt.
Ik dacht dat het de bedoeling was om niet meer door Leiden te rijden vanaf Katwijk naar Alphen, maar zodra de nieuwe weg open gaat, hiervan gebruik te maken en óm Leiden heen dus!!!